ΚοινΚοινό ψήφισμα του Ιταλικού του ΑΠΘ , του Ιταλικού του ΕΚΠΑ και του Ισπανικού του ΕΚΠΑ

Italian_FlagACRAPT

Η πολυγλωσσία στην ελληνική εκπαίδευση αποτελεί όρο που ερμηνεύεται με ιδιαίτερα ιδιόμορφο τρόπο από την ελληνική Πολιτεία. Απόδειξη είναι το γεγονός ότι δύο ευρέως ομιλούμενες ευρωπαϊκές γλώσσες, η Ιταλική και η Ισπανική, αντιμετωπίζονται τα τελευταία χρόνια άνισα, ενώ γίνονται διαρκείς προσπάθειες εξάλειψής τους από τα προγράμματα των ελληνικών σχολείων.

Αποκορύφωμα αυτής της πολιτικής ήταν η πρόσφατη αιφνιδιαστική και αυθαίρετη κατάργηση των κλάδων ΠΕ34 ΙΤΑΛΙΚΗΣ και ΠΕ40 ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ.

Κρίνουμε την ενέργεια αυτή απαράδεκτη και ζημιογόνα για την ελληνική εκπαίδευση και κατ’ επέκταση για ολόκληρη την κοινωνία, καθώς προκαλεί μια σειρά από σημαντικά προβλήματα σε όλους όσοι σχετίζονται με την Δημόσια Εκπαίδευση:

α) Στερεί από τους μαθητές το δικαίωμα της επιλογής της γλώσσας που επιθυμούν να μάθουν στο πλαίσιο του Δημόσιου Σχολείου. Αν μάλιστα αναλογιστεί κάποιος ότι από το 2ο χρόνο διδασκαλίας της ιταλικής (2009-2010) ο αριθμός των μαθητών που επέλεξαν την ιταλική ως β’ ξένη γλώσσα μόνο στα γυμνάσια της χώρας ήταν περίπου 20.000, ενώ τον 3ο άνω των 30.000, καθώς και τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό των μαθητών που επέλεξαν την Ισπανική γλώσσα κατά τη διάρκεια της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος διδασκαλίας της Ισπανικής, αντιλαμβάνεται το μέγεθος του ζητήματος.

β) Οδηγεί αναπόφευκτα τους μαθητές που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Εθνικές Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στα Τμήματα Ιταλικής και στο Τμήμα Ισπανικής στην ιδιωτική εκπαίδευση αποκλείοντας κατ’ αυτό τον τρόπο τους οικονομικά ανίσχυρους.

γ) Καταργεί σημαντικό μέρος των εργασιακών δικαιωμάτων των αποφοίτων των Τμημάτων Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (που προσλήφθηκαν μέσω διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π.) και του Τμήματος Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, αποδυναμώνοντας έτσι το πρακτικό και ουσιαστικότερο αντίκρισμα του πτυχίου τους.

δ) Αποσυνδέει την ξενόγλωσση εκπαίδευση από τις ανάγκες της κοινωνίας και κατ’ επέκταση των μαθητών, με δεδομένο ότι ο αριθμός των συναλλαγών Ελλήνων με ιταλόφωνους και ισπανόφωνους σε κρίσιμους τομείς όπως ο τουρισμός είναι πολύ μεγάλος (1.100.000 Ιταλοί επισκέπτονται κατά μέσο όρο την Ελλάδα κάθε χρόνο, σύμφωνα με την ΑΤΕΜ). Αντίστοιχα η Ισπανική είναι από τις πρώτες ομιλούμενες γλώσσες στον κόσμο και βασικό εργαλείο επικοινωνίας με χώρες της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής και βέβαια της Ευρώπης.

Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν δεχόμαστε ένα τόσο σοβαρό θέμα σε σχέση με την εκπαίδευση των νέων να αποφασίζεται χωρίς ουσιαστικό διάλογο, με προχειρότητα από λίγους και μη ειδικούς σε μία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θεωρητικά υποστηρίζει την πολυγλωσσία, ιδιαίτερα στις σημερινές δυσμενείς οικονομικές συνθήκες. Η Πολιτεία οφείλει να παρέχει στους νέους γνώσεις και εφόδια που θα τους καταστήσουν ανταγωνιστικούς στο διεθνή εργασιακό χώρο˙για όλους τους παραπάνω λόγους, ζητάμε την άμεση απόσυρση του άρθρου του Νομοσχεδίου σχετικά με την κατάργηση των κλάδων ΠΕ34 και ΠΕ40 (Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας).

http://www.itl.auth.gr/

…………………………………………………………………………………………………….

ΨΗΦΙΣΜΑ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΑΠΘ

Ψήφισμα διαμαρτυρίας, για την κατάργηση των Ιταλικών και των Ισπανικών από τη Μέση Εκπαίδευση, του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
ΤΜΗΜΑ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Καθηγ. Φοίβος-Βασίλειος Γκικόπουλος

Θεσσαλονίκη, 11-07-2013
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τηλ. :    2310 997584
Αριθμ.Πρωτ. 1142
e-mail:
ghico@itl.auth.gr

Νέα Πτέρυγα Φιλοσοφικής, Αίθ. 3, 1ος όροφος

ΨΗΦΙΣΜΑ

Οι δύο ευρωπαϊκές γλώσσες, Ιταλική και Ισπανική, δέχονται τα τελευταία χρόνια την απαξίωση και τον αποκλεισμό τους από τα αναλυτικά προγράμματα της Δημόσιας ελληνικής εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας).

Αποκορύφωμα ήταν η χθεσινή αιφνιδιαστική και αβασάνιστη κατάργηση των κλάδων ΠΕ34 ΙΤΑΛΙΚΗΣ και ΠΕ40 ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ.

Θεωρούμε απαράδεκτη, ως ακαδημαϊκοί δάσκαλοι, και εξευτελιστική για την εκπαίδευση των νέων στη χώρα μας την παραπάνω αυθαίρετη κατάργηση.

Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν δεχόμαστε ένα τόσο σοβαρό θέμα, για την εκπαίδευση των νέων, να αποφασίζεται από ο-λίγους και μη ειδικούς σε μία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που η πολιτική της καθιέρωσε το «Ευρωπαϊκό Έτος Γλωσσών 2001» για την ΙΣΟΤΙΜΙΑ τους.

http://www.itl.auth.gr/

Link : http://xenesglosses.eu/2013/07/koino-xifisma-italikou-a-p-th-italikou/#ixzz2Z1kwZsE3

 

  1. No trackbacks yet.

Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
Αρέσει σε %d bloggers: